året som gått

Min årsresumé av året som gått, 2014. Sammanfattat med några få ord så är nog detta BÄSTA ÅRET! Kollar tillbaka på allt jag gjort och kan inte komma på en dålig sak, har gjort så sjukt mycket roliga saker iår, lärt känna sååå många nya vänner som står mig riktigt nära nu. Är så tacksam för alla människor jag fått lära känna, saker jag fått uppleva, allt som hänt. Så tänkte skriva av mig lite nu om mitt år som gått.

Vi firande in nyår hos en av mina tjejer, pussade in tolvslaget med massa vänner i stan, fortsatte fira med efterfest fram till 8 på morgonen. Året startade med fest. Vidare mot bloggträffar i göteborg och det var även i början av året som jag sa hejdå till min tandställning (!!!!). Flög upp till Stockholm för att se och höra AVICII tillsammans med tre av mina vänner, vilket ägde. Strax därpå när vi var hemma igen så packade jag om väskan för att ta bussen till franska alperna för en vecka i Val Thorens. Och detta mina kära vänner, är nog livets resa!! Kan vara topp 3 bästa sakerna som jag gjort någonsin i mitt liv. Om cirkus 1 månad laddar jag upp batterierna för ännu en vecka där. Senare in mot mars tog vi bussen med två klasser upp mot huvudstaden för 2 dagar där. Där busade vi till det och tog en vända till Café Opera på kvällen, sjukt kul men inte lika rolig när man skulle traska hem i klackar i snön. Sen årets höjdpunk för alla mina vänner och mig, alla 18-årsfiranden. Vi har i princip firat nästan alla mina 15 tjejkompisar med stora middagar. Så mycket kärlek till er<3 Sen går jag ju på världens bästa skola där det anordnats grymma präster, bl.a en konsert med Albatraoz som blev succé. Jag och min vän Millie hade också fullt upp med vårt UF-företag i början av året och la ner mycket tid på detta. När vi närmar oss våren så nalkas kortege, det var min första och än så länge, bästa kortege genom tiderna. Gud så kul man hade, så mycket fest och teknisanda. Åkt mycket båt ute i viaredssjön, årets första dopp strax innan sommarlovet och grillning med mina roadtrip-girls. Sen var det dags för mina fina tjejer att ta studenten och veckan efter det rullade bilarna mot smögen. Midsommar på smögen med blommor i håret och dans på båtar. Spenderade mycket tid nere i Varberg, på kåsa strand för att bättra på brännan, tre toppar och vinmys som uppladdning inför tennisveckan i Båstad. Så tåget rullade vidare mot Båstad där vi festade med glada ungdomar, kollade tennis, käkade massa thaimat och bara njöt. Mycket drinkar på viskan blev det under sommaren, utgångar i gbg och vissa gånger vandrandes hem utan klackar. I juli månad var det min och bästa väns tur att fylla 18!!! Vi styrde whiteparty med alla våra bästa vänner och det blev så lyckat. Sedan fortsatte sommaren nere i Varberg med mys, bad och sol, samt lite mer drinkar och fest på söndagspaviljongen.. Mot augustimånad var det dags för mig att säga hejdå till vännerna som skulle flytta ner till Kina och London, sa hejdå till mina tjejer för att lämna dom i 5 veckor då jag tog flyget till Schweiz för att vara au-pair. Spenderade mina 5 sista veckor av lovet samt början av skolstart i Zürich och shoppade lite för mycket när jag väl var där. Kom hem i början av hösten, mer utgångar på det. Bl.a till vår chili bar som ser ut som thailand!! Firade även fler vänner och var även i Göteborg med bästa Johanna för att se BLASTERJAXX! Och som gärdet på moset får vi inte glömma alla våra galna föreningsmiddagar vi hunnit med nu under hösten, samt våga toga phäst, att jag jobbat otroligt mycket!! Men nu är jag ledig och ikväll är det dags att skåla in 2015 med öppna armar.
För 2014 blir svårt att slå men 2015 har en hel del goda saker att erbjuda!

GOTT NYTT ÅR KÄRA LÄSARE!